پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟
سرخط خبرها

ذرات میکروسکوپی پلاستیک را نخورید | هشدار برای مصرف نوشیدنی گرم در لیوان یکبار مصرف

  • کد خبر: ۱۰۶۰۰۶
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
ذرات میکروسکوپی پلاستیک را نخورید | هشدار برای مصرف نوشیدنی گرم در لیوان یکبار مصرف
محققان موسسه ملی استانداردها ی آمریکا نسبت به مصرف نوشیدنی گرم در لیوان‌های یکبار مصرف هشدار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، تحقیقات نشان می‌دهد فنجان‌های یکبار مصرف قهوه، تریلیون‌ها ذره پلاستیک میکروسکوپی را در نوشیدنی شما آزاد می‌کنند.

محققان مؤسسه ملی فناوری و استانداردها فنجان‌های یکبار مصرف پوشیده شده با پلی اتیلن با چگالی کم را تجزیه و تحلیل کردند و مشخص شد، هنگامی که این فنجان ها در معرض آب جوش قرار می‌گیرند، تریلیون ها ذره آزاد می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این ذرات پلاستیکی اثرات بدی بر سلامتی افراد یا حیوانات دارند یا خیر اما فنجان‌های یکبار مصرف قهوه به دلیل پوشش پلاستیکی نازک آنها که بازیافت آنها را بسیار دشوار می‌کند، به عنوان یک بلا برای محیط زیست شناخته شده است. اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که ظروف نوشیدنی داغ تریلیون‌ها ذرات پلاستیکی میکروسکوپی را به نوشیدنی شما می‌ریزند.

پیش از این نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داده بود، با گذشت زمان  و استفاده مدوام از ظروف یکبار مصرف نظیر لیوان پیامدهای سلامتی آنها برای افراد می‌تواند جدی باشد؛ نگرانی فزاینده‌ای در مورد ریزپلاستیک‌های موجود در بسته بندی مواد غذایی وجود دارد، اما شواهد کمی در مورد تأثیر آن بر سلامت انسان منتشر شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->